Vinterblek hud trenger solbeskyttelse

Press release 06.01.2009

Vinterblek hud trenger solbeskyttelse

- enten du velger ski- eller badeferie
Pressemelding Januar 2009

Skiferie

Når det er tid for å stå på ski, så har huden vår ofte ikke sett solen på lenge.

Skigåing skjer gjerne høyt til fjells noe som gjør at solen er sterkere. Har man flaks er det blå himmel, noe som intensiverer sollyset. Snø er det elementet som reflekterer mest av solens stråler: opptil 90 prosent av solstrålene sendes tilbake. Er du på skiferie lengre sør mot ekvator er UV- lyset enda sterkere. Sats på beskyttelse for ansiktet fordi det er det som eksponeres, bruk gjerne krem med maksimal effekt, leppebalsam med solfaktor samt ekstra solstift på utsatte punkter som nese og ører. Bruk lue og solbriller.

På stranda eller i storby

Reiser man til sydlige strøk kan den sterke sola ofte være en sjokkopplevelse for huden de første dagene. Vi ønsker jo å komme hjem med en gyllenbrun farge og da er det viktig å ta noen forholdsregler. Huden din trenger mer beskyttelse i begynnelsen av solsesongen, start derfor med en høy solfaktor.  Når huden har vendt seg til solen og blitt brun så kan du redusere solfaktoren.

Tips:
Smør de kropps deler som eksponeres for solen – start med høy solfaktor. Pass ekstra godt på ansiktet, brystet og skuldrene fordi disse blir mest eksponert. Bruk gjerne hatt og solbriller.

Cliniderm face sun cream tinted SPF 50 gir en høy og effektivt beskyttelse mot solens UV-stråler for deg som er følsom eller mer utsatt. Den lett fargede kremen gir huden en naturlig frisk og jevn tone. En forsterket UVA-beskyttelse motvirker sammen med antioksidantene Vitamin C og E solens aldrende effekt på huden. For å bevare hudens fuktighet og mykhet inneholder kremen gjenfuktende emner som motvirker uttørking og fine tørrhetslinjer. Vannresistent. Uten alkohol og parfyme. Selges hos Apotek 1 og koster 139 kroner.

Cosmica Sun Active Duo SPF 30 til barn har solkrem til ansiktet i tuben og stift for leppene under lokket. Solkremen og solstiften beskytter effektivt huden mot både sol og kulde og passer bra til sport og aktivitet i solen året rundt. Inneholder gjenfuktende og mykgjørende emner samt Vitamin E. Ekstra vannresistent og uparfymert. Praktisk tube med snøre og sikkerhetslås. Selges på apotek og koster 99 kroner.

Cosmica Solkrem SPF 25 er en solkrem spesielt tilpasset ansiktet. Kremen trekker ekstra lett inn i huden uten å klebe og tette igjen porene. Cosmica Solkrem 25 beskytter effektivt mot solens UVA- og UVB-stråler og inneholder antioksidanten Vitamin E som beskytter mot frie radikaler.

Ekstra vannresistent og uparfymert. Selges på apotek og koster 100 kroner.

For mer informasjon:

Anne Syljuåsen, Trade Marketing Manager hos ACO Hud Norge,

telefon: 23 00 70 40, e-post: anne-(d_)-_syljuasen-(_sm3Remove)-_-(_a)-_aconordic-(d_)-_com

Dette er ACO HUD:

ACO HUD er et farmasøytisk firma, markedsledende i Norden på hudpleieprodukter i apotek. Med et sortiment som strekker seg fra avanserte legemidler til eksklusiv hudpleie, inneholder vår produktportefølje både bredde og dybde. På vårt eget forsknings- og utviklings laboratorium utvikler vi sikre produkter med moderne formuleringer for den nordiske forbruker. Med åpenhet som ledeord for alt vårt arbeid, presenterer og publiserer vi stadig resultater av vår forskning. Gjennom våre kunnskaps og kompetanse baserte metoder tilfører vi verdi til hudpleiesektoren. ACO markedsfører merkevarene Cliniderm, Cosmica og ACO. ACO har eksistert på det svenske markedet siden 1939 og på det norske siden 1990. I Norge har ACO HUD 14 ansatte, og hovedkontoret ligger i Oslo.

For mer informasjon se www.aconordic.no